Alla inlägg den 19 december 2008

Av Wenche Mörck - 19 december 2008 15:13

Igår var jag på nått som man tydligen ska göra på ålderns höst. Jag var kallad på 40 -års kontroll till Hälsocentralen. De senaste gånger jag varit på nån sorts kontroll har ju varit min döttrars, nu senast Lovas 4 års koll. Så med det i bakfickan så körde jag gladerligen till Hälsocentralen fast övertygad om att jag skulle klara allt med berömd godkänt. Jag menar att väga och mäta sig kommer gå utmärkt...jag har inte växt en cm sen jag gick i sexan, vikten är som den är...den sitter där den sitter.

Så vad gjorde Lova på sin koll.???

* Räkande upp färgerna? - check..even in english

* Rita en flicka ? - check..med fötter och händer, långt hår och allt.

* Peka ut lite figurer i litteraturen? -check..Pippi, karlsson och Laban...sitter som en smäck

* Balansera på rak linje? - (utan vin i systemet.)-super check

Jag smyg tränade kvällen innan och tänkte att detta går vägen...mmm, inte trodde jag att de skulle räkna ut mitt BMI, blodtryck och blodsocker. De ville veta hur mycket vin jag förtärde och om jag brukade tobak.

 -Motion?! sa du...ja, det har jag hört talas om svarade jag duktigt.

I alla fall så var man i riskzon för att må dåligt vid 15 poäng ( ju mindre desto bättre), Ha...jag fick 7 poäng och beröm...okej, jag ljög lite...på vissa frågor...eller ljög...hm, de behöver väl inte veta allt heller?? ..40 år och på topp alltså!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur ska Wenche göra med sin bil?
 Sälj fort som attan.
 10000 kr är 10000kr, kör tills fälgarna ramlar av.
 Snål åk med Bokmalen varje dag & skrota bilen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards