Alla inlägg under augusti 2008

Av Wenche Mörck - 31 augusti 2008 21:43

Idag har min kompis Camilla varit i stan, hon har nämligen varit på turne, viiiist och inte nog med det hon har varit lite av en turneledare och haft ansvar för nja...kanske inte själva bandet...inte ens instrumeneten men man kan nog gott säga att denna turne inte funkat utan henne. För när självaste Högvakten vid Stockholms slott ger sig ut på blåsorkester turne så får Fröken Eriksson det tunga ansvaret att se till att alla tjusiga hästar sköter sig.


 I fem dagar har den här häftiga samlingen av militärer, hästar och instrument varit på Världsturne i Sverige och Camilla har mockat skit, lotsat fulla 19 åriga militärer och fått gått i högklackat och froterat sig med höga män i lokaler med kristallkronor i taket. Men medan majorerna sov ruset av sig var Camilla ute och plocka upp hästbajs på Sundsvalls gator....


Här ställer Camillas häst upp inför den pampiga paraden som skall gå till Stortorget...det här tjusiga exemplaret tränar då Camilla ett antal gånger i veckan( ja, vi pratar om hästen) och vissa lördagar måste hon ta ut honom på Gärdet i Stockholm och gallopera fram med vinden i håret....Den fina killen med en nyputsad kastrull på huvudet mönstarde in i januari och hade då aldrig suttit på en häst, nu kan han både styra hästen , blåsa i ett horn och försvara Sverige samtidigt !!!! Alltså skulle vi i Sverige bli attackerade av teorister så kan jag bara säga att jag efter idag känner mig helt trygg...va´fan killarna som skyddar oss är ju multikompetenta!!!!


Som vi nu kan se så går Camilla bara inte omkring på Södermalms gator klädd i ridbyxor utan även på Gävle torg så bär hon denna utsyrsel med heder.

Inför paradens anländande är Camilla lite nervös att killarna och hästarna inte ska få ihop det.... Är man turneledare så är man. I en annan mellansvensk stad var Camilla rädd att syndikalisterna skulle ge sig på hennes älskade hästar..men Hey, Millan its your old buddies....syndikalisterna kommer ihåg dig sen förra gången du försökte nästla dig in i den kungliga bostaden....du har bara denna gång kommit på ett smartare sätt... När väl hästar och blåorkester var på plats och körde sitt gig inför en ganska stor Gävle publik log Camilla lite och sa: - Manbörjar kunna de här låtarna..själv är Tjerkovski(?) min favvo. Ingen kan komma och säga att det fortfarande inte är rocken roll över den bruden.

Hästen längst till höger på bild är så fin att den inte får bo med de andra hästarna....åh, nej...han heter Perelli och bor på självaste Hovstallet,,,viiiist granne med Madeleine och hennes brat Jonas... han har vip kort på Stureplans alla ställen också.

Under hela konserten stod den en kille i min egen ålder snett framför mig...iklädd Sverige jacka filmade han hela giget och ivrigt klappandes efter varje nummer...hur förtjust kan man vara i Sverige eller i hästar? Eller i militärer ? Eller i unga män med blåsinstrument i munnen? Gokväll


Av Wenche Mörck - 31 augusti 2008 08:58

...har jag precis fördubblat mina läsare sen förra månaden...jag blir generad...nån sa till mig häromdagen att Alex Schulman mest var elak i sin blogg...jag vet inte...men jag känner mig väl inte som världens snällaste i min heller...men samtidigt så kankse jag kan vara ett komplement till Linda Rosings blogg...eller en motsatas förhoppningsvis....( men jag skulle inte gråta om Vagabond hörde av sig ang. ett par stövlar eller två...)

Av Wenche Mörck - 31 augusti 2008 08:49

Och idag ska jag och tjejerna bara göra det vi känner för, inga måsten. Lova är nog ganska sugen på att leka med alla sina saker. Men först på tapeten står nu ridskola kl.10....och ikväll har jag ett måste , att betala räkningar, men innan dess ska jag hinna softa.

Av Wenche Mörck - 30 augusti 2008 23:54

Tänk så mycket märkliga saker som kan hända på ett barnkalas. Här  nere ser ni nu Popstjärnan och Svägerskan liggandes på golvet. Då kan man ju undra varför de gör det....mmm...nu är det så att vi kvinnor inte bara ska hålla oss "fit" på utsidan...vi ska även vårda vissa delar på insidan...typ.själen, hjärnan. hjärtat och lite annat....speciellt efter man fött barn...just nu är det en sån övning de har för sig....och nej, de mediterar icke!



Nu testade vi alla denna övning...( ja, inte Popstjärnans man då...Borgmästaren..)..men vi andra av kvinnligt kön....jag tyckte det var lite ansträngande och Popstjärnan sa att man ska göra det fyra gånger per dag och att man kan få lite träningsvärk...då blev jag ännu mattare och kom på att jag kanske kunde ringa in "Killen med indianer i huvudet" så skulle han kunna lägga ut lite stenar på mig och fixa till det där liksom så slapp jag hålla på att träna den lilla kroppsdelen....sen kom jag ju på att han är en katt i släptåg som ska lägga sig på den kroppsdel som behövs åtgärdas...då kände jag att jag skulle lämna indianerna och missen åt nån bättre behövande.Gokväll


Ps..Har kolla t upp killen med indianerna lite mer..han är inte bara stenläggare, han är tydligen också Schaman...viiist och det har han varit i flera av sina liv...så det så...ds

Av Wenche Mörck - 30 augusti 2008 22:21

Av Wenche Mörck - 30 augusti 2008 10:56

När jag nu kör min rosa cadillac ska Lasse W sitta bredvid och dricka folköl, i bak ska Tony Hill sitta i mitten och sen ska han ha Filip och Fredrik på varsin sida...det kan vara en mycket dynamisk kombination...sen stampar vi fötterna i takt till denna klassiker....

Av Wenche Mörck - 30 augusti 2008 10:01

Kom precis på en intressant fråga ...Vilka 4 personer skulle jag vilja ha med mig en rosa cadillac när jag cruisar genom Gävles gatatr ( ok Rättvik för er som måsta ha den där speciella feelingen...tydligen)????

Vem skulle du vilja ha med dig???? Fundera på den och idag när jag kolla mina kommentarer efter allt kalasande vill jag ha fullt med svar!!!!

Av Wenche Mörck - 30 augusti 2008 09:42

Efter att fått ca 10 kommentarer av Popstjärnan igår kväll så undrar jag om inte min kandidat Camilla från Mora borde göra praktik hos Popstjärnan istället. de verkar ha ett gemensamt intresse för bilar...eller i alla fall cruising...mig veterligen kommer båda infinna sig i Rättvik den där veckan man kan stå på Rättviks trottoarer och titta på raggare som dricker öl till tuff musik samtidigt som de glider fram i mer eller mindre hotta bilar....


I alla fall så blev det Dr Tony Hill och igår var Tony sarkastisk och gjorde sig lite lustig på andras bekostnad MEN även sin egen, två egenskaper som jag aldrig skulle användamig av....ok...kankse inte idag i alla fall...

Men igår lärde jag mig något nytt om min favorit kriminalpsykolog...han är inte bara doktor, kriminapsykolog och en civil sådan...här är dessutom klinisk psykolog...ja, jag vet inte riktigt...men Tony Hill är tydligen också väldigt hyggienisk och ren..passar då utmärk hemma hos mig just idag...så välkommen till Lovas 4 års kalas...dessutom tror jag Popstjärnan kommer...Popstjärnan  liksom jag har rätt intressanta teorier om det mesta.Godmorgon

Presentation

Omröstning

Hur ska Wenche göra med sin bil?
 Sälj fort som attan.
 10000 kr är 10000kr, kör tills fälgarna ramlar av.
 Snål åk med Bokmalen varje dag & skrota bilen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards