Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Vad är det jag lyssnar på?

Av Wenche Mörck - 14 december 2008 10:39

Vissa människor bryr som om musik, vissa inte. För vissa är det en fråga om liv eller död tom, ett sätt att leva. För mig är musik jätteviktigt, att lyssna på alltså. Jag skulle nog kunna säga att jag är lite allätare, jag vet inte riktigt själv vad jag kan tänkas falla för....men oftast så blir det svensk musik, det tilltalar mig tydligen. Jag försöker att inte döma andras smak, eftersom det är ju så med musik....lika många smaker och tyckande som individer-vilket som jag sagt tidigare inte gör det ena bättre eller sämre, precis som skönhet sitter i betraktarens ögon ( tack A) sitter den ljuva musiken i lyssnarens öron.

Förra sommaren var jag på en fest, en fest med människor som jag aldrig träffat förrut mer än värdparet. Alla såg ut som folk gör mest och det var god mat och trevlig stämning. Så plötsligt skulle det vara musiktävling...-Yes tänkte jag...jag älskar musiktävlingar!!! Långt ifrån nån kung...brukar klara mig med godkänt...men jag tycker själva konceptet är kul...jag älskar att göra musiktävlingar.  Taggad till tusen så började vi...eh ?...?????....öh????...ursäkta???----Jag kände inte till en låt, jag lovar inte en enda låt av 10....jag svarade på en fråga och det för att jag fuskade och smsade en vän. Men alla andra på festen var det mesta solklart...jag var i en kultur där jag helt enkelt inte hade samma smak och tyckande.

Sen när dansen kom i gång så hoppades och dansades det för fullt och man sjöng med i texter som jag aldrig hade hört....fånigt satt jag där på min stol, och jag tyckte i ärlighetens namn att musiken sög, sög så in i bomben. Ordet "bösmusik" dök upp i mitt huvud, men jag skulle aldrig komma på tanken att gå fram och stänga av och säga - Ursäkta men kan vi byta musikalisk inriktning ( min smak är nämligen bättre än er , jag är alltså lite mer avanserad och smartare än er stackare). Näe, man biter i det sura äpplet, tar seden dit man kommer , står ut och längtar hem till sin egen musik...för hemma spelar jag vad jag vill...( fast med två hyggligt musikintresserade döttrar så väljer jag inte de längre heller...nu ingår ju även Nanne Grönwall, Amy Diamond, Cilla & Totte i min repetoar).

Jag är ingen förstå sig påare när det gäller musik...jag gillar musik...att förstå sig på och tycka en massa överlämnar jag med god hand över till sånna som har betalt för det...tex...Pecka Alzenpå GD...han är en mycket cool man med lång erfarenhet av musik...han har skrivit att " en person som gillar Lars Winnerbäck har ett känsloliv som en trettonåring"....samtidigt så gillar ju både jag och Pecka Ulf Lundell skarpt. Så kanske det gör mig till en

"känslomässigt handikappad-rödvindrickande-40åring med relationssvårgiheter"...ja, med min musiksmak så.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Mörck - 21 december 2008 17:04

Kära vänner och bloggläsare....jag har bytt blogg!!! Mitt jidder fortsätter men under en ny fana...så nu är det detta som gäller: http://wenchesjidder.blogspot.com   Hoppas ni fortsätter läsa där och vi tackar Bloggagratis för gott samarbete. ...

Av Wenche Mörck - 20 december 2008 13:19

....körde ettans buss från Bomhus till stan igår kväll kl.18.10. Jag och Bokmalen klev på bussen och jag frågade: - Vad kostade det här då? han tittar på mig och säger: -Hur gammal är du? -40 nästa söndag säger jag glatt -Okej...trodde du var under 2...

Av Wenche Mörck - 20 december 2008 10:22

Det här är ju lite kul, för det är inte den typ av musik jag lyssnar på annars, men min klass förra året ( ett gäng dynamiska 13 åringar) spelade denna hela tiden och tillslut så sitter den där. Ja, jag får den inte ur mitt system....

Av Wenche Mörck - 20 december 2008 01:42

..tyvärr så har jag nu ikväll icke följt de alkohol riktlinjer som min 40 års koll menade att jag skulle följa. Men jag har då också firat lite blivande 40-åring och jullov med några av mina kollegor och vänner. Av Bokmalen fick jag denna fina julkla...

Av Wenche Mörck - 19 december 2008 15:13

Igår var jag på nått som man tydligen ska göra på ålderns höst. Jag var kallad på 40 -års kontroll till Hälsocentralen. De senaste gånger jag varit på nån sorts kontroll har ju varit min döttrars, nu senast Lovas 4 års koll. Så med det i bakfickan så...

Presentation

Omröstning

Hur ska Wenche göra med sin bil?
 Sälj fort som attan.
 10000 kr är 10000kr, kör tills fälgarna ramlar av.
 Snål åk med Bokmalen varje dag & skrota bilen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards