Alla inlägg den 13 december 2008

Av Wenche Mörck - 13 december 2008 20:52

freja och Lovas dagis hade i år bestämt sig för att skippa Lucia av den anledningen att de höll på att omorganisera sig....herregud....i skolan gör vi ju det mest hela tiden, tänk vilket ramaskrik det skulle bli om vi börja skippa saker...vi skiter i lucia för vi ska flytta bibblan på skolan eller skippar avslutningen för vi ska ta emot nya barn till hösten...lite töntigt och mina döttrar var jättebesvikna...så igår fick det istället för att gå på dagis hänga med mig i skolan och se ett lussetåg av år3 plus pyssla hela dagen. Men de tog stor revansch idag då de har lussat för allt som velat titta på....Texas, fiskarna, Nattis, mormor och morfar...ja, hela deras gård faktiskt.

 Av Prupp-Putte ( som Freja säger) i nr 8 fick de en varsin chokladtomte och mamma en whiskey.

Den äldsta Lucian sjöng en hel repetoar av sånger hon tränat in.


Medan den lite yngre Lucian mer hade problem med tuggummit i munnen...och på handen....och i håret.

Av Wenche Mörck - 13 december 2008 11:00

Vet inte om jag kan stå för den här låten...lite skämsa låt....men jag älskar den...hösten -02 var jag stortjock med Freja i magen och jag kom knappt in bakom ratten på min lilla Fiesta. Men varje dag körde jag till Fridhem med den här brassande ur högtalarna....den skulle dessutom med på BB...jag hade två ex med mig i väskan dit, för säkerhets skull- Behöver jag tala om att den inte ens kom i CDn...ingen jävla musik på när jag skulle föda...

I alla fall så kankse jag skäms mest för att jag dessutom älskar videon....jag vet inte om det hästarna, miljön, tatueringarna eller den heta scenen i bilen...men Världens bästa skämsa låt & video!!!! Håll till godo

Av Wenche Mörck - 13 december 2008 10:19

Ja, jag bara måste rekomendera denna film. Jag , Freja och Lova var på den redan när den gick på biograferna förra vintern och igår införskaffades den på DVD. "Pirret" handlar om Sara 6 år som kan flyga lite då och då...man vet aldrig när och hur, och alla vuxna vill komma på hennes hemlighet.

En riktigt bra svensk barnfilm som är ett alternativ till alla Disneyproduktioner. Freja och Lova älskade den redan på bion....lördag fm och de har redan sett den 2 gånger.

Både Freja och Lova sätter 10 poäng av 5....eh...jag sätter dock 5 av 5 i barnfilmskategorin.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur ska Wenche göra med sin bil?
 Sälj fort som attan.
 10000 kr är 10000kr, kör tills fälgarna ramlar av.
 Snål åk med Bokmalen varje dag & skrota bilen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards