Alla inlägg under november 2008

Av Wenche Mörck - 30 november 2008 23:30

"Kändisforskaren Bo Lindwall har gjort ett stort och imponerande släktforskningsarbete. Allt började på 1500-talet med bonden Olof Nilsson i Gudmundrå församling. Många ättlingar har fått kändisstämpel. Skådespelarna Gösta Ekman (född 1939), Elof Ahrle (1900-1965), Max von Sydow (född 1929), Allan Edwall (1924-1997), Helena Brodin (född 1936), Pernilla Wahlgren (född 1967), statsministrarna Karl Staaff (1860-1915) och Thorbjörn Fälldin (född 1926), Zarah Leander, Magnus Uggla (född 1954), Selma Lagerlöf (1858-1940) och Wallenberg-klanen är alla släkt med varandra, om än ibland mycket avlägset."


Eh????.....Öh .....??....alltså detta snavade jag på Wickipedia när jag kolla runt lite om Ångermanland..( fråga inte varför, ibland gör man bara konstiga saker). Men alltså...a little bit scary....hela det där gänget är släkt med varandra......kan förklara en del.....jag menar både Pernilla Wahlgren och Magnus Uggla är ju rätt korta och har stort hår....även så Zarah Leander, och visst kan jag se vissa likheter mellan Max och Torbjörn nu när jag tänker efter...detta tåls att funder över....vet knappt om jag nu vågar kolla på Gästrikland....Godnatt

Av Wenche Mörck - 30 november 2008 23:00

Det var längesedan jag hade nånsorts filmrecension....men nu har jag kikat på nya James Bond. Nu är väl inte jag nån Bond expert men jag gillar "nya" Bond ( Daniel Craig ) . Han känns tuffast av dem alla och jag lovar han ler aldrig...inte i denna film i alla fall. Mest tar han kål på folk...det är inte så mycket specialeffekter men en massa touch screens överallt...på dörrar, på telefoner, på väggar, på det mesta.

Ja, jag gillar filmen, det är underhållning...men som vanligt somnar jag in sista 10 minutrarna....sorry Mr Bond, det är inte ditt fel.

3 av 5 lugnt!

Av Wenche Mörck - 30 november 2008 10:24

....vilket träsk har jag fastnat i nu???? Här ligger man i sängen och slappar en söndag morgon...läser tidningen....börjar sappa lite på tvn...Åhhh, kolla!

Tv-Shop!!! Detta brukar jag hoppa över i ljusetshastighet...men icke i morse.....här var produkten för mig.....den har allt jag söker....och beställer jag nu så får jag även en svart. Viiist, jag har inte ringt ännu...men på hemsidan har jag varit. Tänka er, midjan kan bli 12.5  mindre, genialiskt.  Undra vilken storlek jag ska ha?? Och hur många jag ska ha? En för varje dag i veckan får det bli. Godmorgon.

Av Wenche Mörck - 29 november 2008 21:12

Så har Lova och Freja fått varit på sin första Brynäs match....succe. Vi inhandlade flaggor, korv och påsar med bilar, sen tog vi plats på familjeläktaren. Freja älskade det hon sjöng för full hals under nationalsången, klappade händer....viftade med flaggan och stod upp och hejade som tusan vid målen....Lova ägnade dock 3 timmar åt att funder var Tigern var och när den skulle dyka upp just vid hennes plats och alternativa flyktvägar i sådana fall....kul var det och Brynäs vann med 2-1...Gokväll

Av Wenche Mörck - 29 november 2008 13:41

Ja, för mig är detta en av de vackraste sångerna och videos jag vet. Detta är hårdrocksballader på topp !!!

Av Wenche Mörck - 29 november 2008 11:27

Glöm inte att spana in Habib ikväll på hans jakt efter meningen med livet!!!

Av Wenche Mörck - 29 november 2008 10:49

Jag har inte bloggat speciellt mycket om Idol, men nu när finalen närmar sig så kan jag inte låta bli att lyfta bladet från munnen. Jag ska inte utge mig för att vara nån musikaliskt geni på nått ända sätt...jag har själv varken takt känlsa eller kan pricka en enda ton rätt...men därför ger jag mig inte heller in i sammanhang där sådant ska ske. Allt jag har är mitt tyckande. Dessutom så är ju min musiksmak rätt snäv ibland, och jag låtstas inte om nått annat heller, det finns gott om hobbymusikkritiker som tror sig själv om mycket.

Oj...allt detta för att jag skulle såga Idol???? I alla fall så måste jag undra några saker.

* Är inte detta det sämsta Idol någonsin???

* Är inte nivån otroligt låg? Så låg att vi blir glada och tacksamma för en kille som jobbat på Maltas motsvarighet till Wallmans salonger typ.

*Johan Palm får mig verkligen att vara stolt över att jag är 40 och kan se skillnad på saker och ting...ibörjan av säsongen gjorde jag nånsorts liknelse till Hasse Carlsson i Noice ( jag förutsätter att alla nu vet vem jag pratar om!). Samma gänglighet...samma hysteri...samma ålder....men alltså Hasse framstår ju som ett musikaliskt mästerverk jämfört med Johan Palm.

* Och tyvärr ser jag inte heller nått intressant i Alice...jag menar det lär finnas 1000 Alice ute i stugorna som har nån form av spännande personlighet...det hjälper inte att hon gått i den högstadie skola jag själv jobbar mot...att hon går på mitt gamla gymnasie...hon är totalt intetsägande.....sorry.

*Den där fjärde killen vet jag inget om, vet inte vad han heter, vet inte vad han sjunger, vet inte vem han är.....och tydligen kan man ta sig till en finalplats på det.

Ja, man börjar bli gammal när man tycker att Dansbandskampen och Stjärnor på is är mer exalterande och underhållande....Godmorgon

Hasse Carlsson prydde mina väggar när jag var 13.

(1965-2002)

Av Wenche Mörck - 28 november 2008 23:43

Ja...jag hissade ju Eldkvarns nya skiva igår....jag är alldeles gla i den just nu och denhär låten är den som jag spelat cirka 100 gånger idag.....fantastiskt i mina öron....

" Låt oss alltid va tillsammans, stanna kvar i detta rum,

hålla kvar denna stund"

Presentation

Omröstning

Hur ska Wenche göra med sin bil?
 Sälj fort som attan.
 10000 kr är 10000kr, kör tills fälgarna ramlar av.
 Snål åk med Bokmalen varje dag & skrota bilen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards