Alla inlägg under september 2008

Av Wenche Mörck - 30 september 2008 21:56

 Idag har vi haft friluftsdag på jobbet.....den årliga joggingdagen i Hemlingby. Vi joggar, promenerar och grillar hamburgare. Idag så power walkade jag 7.5 km, det känns bra i min viktminsknings strävan. Men denna dag är nu för tiden förknippad med en viss ångest. Förra året så gick denna dag av stapel en dag som inte var helt olikt dagen idag....frostig  och kall men solen värmde mer och mer eftersom timmarna gick å ju mer jag gick ju varmare blev jag. Så när det var dags för mig att ta mitt pass vid den stora elden som tänts och börja grilla hamburgare åt 230 kids så var Wenche hyggligt svettig och tog av sig jackan...icke smart....elden värmer kommer jag ihåg att jag tänkte....shore..Gladerligen så lutade jag mig över elden och flippade hamburgare röd och svettig, inandades den härliga röken och glömde totalt bort att det i luften var kallt...brrr...kallt. Redan samma em. så började en konstig känsla i kroppen komma, brr...brr..kallt mest hela tiden. På kvällen somnade jag in efter ett par alvedon och lite ont i halsen. Sen ärligt kommer jag inte ihåg så mycket mer...6 dagar låg jag med 40 graders feber och hosta. Dag nr 6 ringde jag ner till hälsocentralen...-Eh...-jag måste börja jobba imorgon...tror att jag fortfarande har feber. Fick skjuts ner ...när jag kom in hade jag trots två precis tagna alvedon 39.8 och de började en behandling för lunginflammation och sjukskrev mig en vecka till.

Men icke....efter vecka två hade febern gått ner till typ 38.6, men hostan var olidlig....fast jag hade fått den där härliga hostmedicinen Kockilane Dunkelinedane...hahaha...den med morfin i...härliga grejer..så hostade jag

så huset skakade, helt oförmögen att äta, resa mig allra minst ta hand om barnen. Håkan fick vara hemma från jobbet för att jag var sjukskriven...helt upp och ner. Vecka tre gick jag upp ur sängen...lät som en astmatiker...blev anfådd bara jag drack ett glas vatten....hade nu missat tre veckor på jobbet , höstlovet infann sig och jag började vara uppe ur sängen...efter en månad och jag tror 8-9 kg så började jag jobba...men jag var fan inte människa förs framåt jul. Så idag hade jag klätt mig helt rätt....lager på lager metoden...svettig efter mina km så åkte inget av...varken halsduk eller mössa! När det var dags för hamburger flippning sa både Vegetarianen och Bokmalen bestämt nej och jag fick bli chef över ketchupen...även det ett viktigt och prestigefyllt jobb. Ändå kände jag framåt kvällningen att det började kännas konstigt i halsen...öhh...bäst att ta en whiskey....ööhhh...en till....öhhh...I take another one  ...just to be on the safe side...Gokväll

Av Wenche Mörck - 30 september 2008 21:49

...onödigt vetande...så har Plura för länge sedan haft ett långt förhållande med en kvinna som hette Wenche...viiist! Tror tom att hon körar på några av Eldkvarns tidigare alster.

Av Wenche Mörck - 30 september 2008 17:46

Lasse gör ju inte covers....men denna låt har han gjort , nu tror jag att det var på Pluras hyllningsskiva för nått år sedan. Men hur som helst är ju oftast originalet bäst, så även här.

Varsegod lite mer svensk musik när den är som bäst-

Av Wenche Mörck - 29 september 2008 22:25

Ni kommer väl i håg mina feelings efter två dagars fotande till skolkatalogen...snea glasögon, tvärrandig klänning , förslapp BH och en kola som fastnade i tanden....resultatet blev ju därefter...Undra om man liksom kan beställa ALLA skolkataloger för läsåret 08/09 och liksom burn them.

Ja, med ett känsloliv som en trettonåring så är det väl inte helt konstigt om jag identifierrar mig med detta lilla inslag...

Av Wenche Mörck - 29 september 2008 21:26

Härligt, ett program som nästan kan mäta sig med Crowned. Ny serie på 5.an...om färjan Cinderella som transporterar fyllskallar och pensionerer mellan Åland och Stockholms hamn. Hur underhållande som helst...jag menar jag har ju själv åkt den ett par gånger så miljön känns väl igen....Vi Får ta del av Per som lever ut sina gamla popstjärnedrömmar och nu står för underhållningen i röd sidenskjorta. Eller Håkan, bartendern som man nog kan säga UTAN att överdriva är kung på Cinderella. Eller vakterna ( de såg ut som de själv nyss blivit släppta från Kumla anstalten) som håller ordning på alla...i första avsnittet ägnade de 22 timmar åt att jaga en blottare....hahaha..de kollade in övervakningskamror och förhörde personal, allvarligt titta vakterna in i tv-kameran och sa: -Att man vet aldrig hur restan av resan kan bli när det finns en blottare ombord .

Precis innan dygnet till sjöss var till enda så hittade de blottaren, en alldeles för ung och överförfrskad dalmas som bad om ursäkt...-Men vaddå hemma gick han ju naken hela tiden....- Säg det till gästerna som fick lämna sin middag för att du visade ditt kön sa vakerna barskt...ojojoj....Jag skulle vilja precis som på gamla "Baren" tiden ligga lite bakis med jordens ångest och en påse chips och titta på 7 repris program av "Färjan"...och känna att det finns folk som gör bort sig mer...dessutom på TV. Denna serie är en gåva från kanal 5s ledning till folket...tack och Gokväll

Av Wenche Mörck - 29 september 2008 19:49

Sofia, den enda som får sätta saxen i mitt hår har nu stylat om mig lite...och ingen är gladare än jag!!!!!

och visst är Freja en duktig fotograf!!!
Av Wenche Mörck - 28 september 2008 20:54

...har lite svårt med att Tony Hill dyker upp i tv rutan på söndagar, jag menar jag brukar ju ta ett par glas rödvin med Tony på fredagar...nu är det ju söndag...inte samma känsla att lösa kriminalfall med världensbästa psykolog och bara ha mineralvatten i glaset....av nån konstig anledning blir inte jag lika smart som Tony då....märkligt, Gokväll

Av Wenche Mörck - 28 september 2008 20:41

Ja, söndagen gick i samma tecken som lördagen....betala räkningar, strök en hög tvätt och käkade upp rester av tacosen. Sen kom vi på att det behövdes en lite utflykt. Svägerskan har länge haft på gång att vi skulle åka ut till en jobbarkompis till henne som hade två hästar....sagt och gjort...vi drog iväg ...och det visade sig att denne arbetskompis bodde i ett litet paradis av gamla timrade hus ocg ängar så långt ögat kunde nå på sidan av Riks 80. Hästarna var inte 2 utan 4!!!! och dessutom så behövde hon lite hjälp med att träna dem ...så Svägerskan och jag erbjöd våra tjänster...med lite tur nu så kan vi få rida dessa vackra djur inom en snar framtid. Lova och Freja var saliga....helst över denna häst som ser ut att komma direkt från en saga...Isabella


Freja var hänförd och ville ta hem henne direkt till vår inglasade veranda


Lova som gärna hakar upp sig på detaljer kunde varken då eller senare på kvällen glömma denna häst som förlorat ögat när den fått en spark i hagen.


Men sen blev både tjejerna och jag helt upp över öronen kär i en liten kille vid namn Nattmössa som bodde alldeles själv i en box....silkesmjuk och fin....så efter Stockholm ska vi ev. göra ett litet försöke om inte Nattmössa kan flytta hem till oss...på vår inglasade veranda...jag ska bara finslipa på några detaljer först...

Presentation

Omröstning

Hur ska Wenche göra med sin bil?
 Sälj fort som attan.
 10000 kr är 10000kr, kör tills fälgarna ramlar av.
 Snål åk med Bokmalen varje dag & skrota bilen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards