Alla inlägg under oktober 2008

Av Wenche Mörck - 31 oktober 2008 18:35

På stan och shoppar med Freja och Lova , hämtar bilen...glad att den startar på Domus taket...då börjat den där skitlampan lysa igen och jag ska besikta på onsdag!!!! Måndag morgon lär jag väl hänga på låset hos Micke Mekaniker...igen...suck...ikväll blir det lots of redwine....Gokväll

Av Wenche Mörck - 31 oktober 2008 12:35

Usch vilket väder. Vill tända ljus och hålla mig inne med mitt förkylninfshuvud och halsont, men på listan idag står:

* halloween party kläder att införskaffa

* koppel till Nattmössa

* mat till Kollektivets drottningar

*en ny duk till min nya matplats

Det var något mer men det har jag glömt bort...visar sig väl när jag kommer ner på stan eller om det blir köpis....om nu bilen startar...hahahaha

Av Wenche Mörck - 30 oktober 2008 22:33

Förresten så kan jag berätta att jag som högkonsument av mineralvatten snodde mina föräldrars Soda stream när de var i Costa Rica. Väl hemma så hade de inte upptäckt att den var borta. När jag så lite skojsamt pekar på platsen där den brukar stå och säger :

- Hoppsan vad är det som saknas här?

Båda ser ut som livs levande frågetecken. Min pappa undrar stilla vad är det som brukar stå där?

-Ingen aning säger min mamma

-Kankse perkulatorn säger min pappa med djupa veck i pannan, sen upptäckar han att den står kvar på sin plats.

-Nähä, säger han då, det verkar ju inte vara nått vi använder ofta i alla fall

Vi börjar prata om annat.

Ibland så kan man undra varför folk köper saker...och hur mycket saker som man borde kunna ta utan att de upptäcker det. Soda Streamen stod dessutom på den införskaffade vinkylen som precis som Soda streamen var ett måste enligt mina föräldrar . Om några veckor ska de åka till Oxelösund, undra om jag ska ge mig på vinkylen då...eller vad sägs om bordssilvret.

Av Wenche Mörck - 30 oktober 2008 22:17

Fru Wiksell ringde vid fem tiden och sa att hon gjort en fäskfilé gryta med chili som var helt oätbar för människor under 30 år. Jag kopplade ut batteriladdaren ur bilen och körde en sväng för att testa, sen greppa jag en flaska vin och gick över till Wiksells. Alla små tjejer åt pasta och korv medan jag och Fru Wiksell åt en het och mycket god gryta och delade på en flarra vin i höstmörkret. Chilin gjorde att min förkylning lossnade och halsontet började avta...nu har jag mer snor överallt men med en himla sexig röst a´Bonnie Tyler...Its a heartache, nothing but a heartaaaaaaache.....nothing but a fools gaaaaaaaaaaammmmmeeeeeee.......yeah...host ...host...Godkväll


Av Wenche Mörck - 30 oktober 2008 20:44

Ja, som sagt efter diverse bilhaverier vilket börjar bli en vana så kom vi så till ridningen. Det var ponnisarna Clinton och Billy som fick stå för underhållningen idag. Klara och Isak sa inte så mycket men jag tror det tyckte det var busmysigt...mamma Matilda skrällde ju tom med att ha ett par schysta ridboots på sig...hon är stylish den kvinnan...okej nu är det hennes jobb och levebröd...men likväl god smak.


Sen åkte vi hem och käkade lunch, lasange eller conellissar som jag stått hela morgon och fyllt med köttfärs...och mozarella ost...avslutade med en mindre glassbuffe. Mattis och jag kom på att den nya smaken choklad/chili var vuxen glass...mycket trevlig vuxen glass. Sen lekte barnen och vi kunde sitta och prata livets allvar och skvallra ....om kändisar vi känner och kändisar vi inte känner. Sen kom vi fram till att den senaste vin kvällen i Sofo hade gett tunga spår flera dagar efter. Freja och Lova var helt uppslukade av Klara och Isak...och lyckliga att få träffa Klara ...sen satte sig hela gänget för att kolla på Klaras insatser i rockvideon som för övrigt fick 4 plus i Aftonbladet.


När de tittat tre gånger på den så ville de kolla in Amy Diamond som verkar ha stor genomslagskraft på alla kids mellan 3-15 år oavsett om man bor i Bomhus eller Sofo.


Av Wenche Mörck - 30 oktober 2008 17:07

Okej...jag och Matilda hade bokat ridning i Mårtsbo kl.11 Vi skulle mötas upp

med bilarna kl.10.30.....10.25 packar jag in mig , ungar och hund i bilen. Inte ett ljud...inte ens en suck från das auto....stendöd

Panik..jag kan inte koppla startkablar...Matilda sa som mig...-Jag vet att jag har kablar men hur fan gör man????  Tittar neråt gatan och ser Fru Wiksells pappa ....glad i hågen lånar han ut herr Wiksells bil åt mig så jag kan åka på ridningen.

Senare kom grannen över med  en batteriladdare och har en lång föreläsning om hur man ska serva en bil och ett bilbatteri...tydligen så ska man kolla nå vatten och shit...ja, det blir väl nästa projekt jag tar mig an...byta vatten i batteri...tänk va mycket nytt man kan lära sig.

 

Av Wenche Mörck - 30 oktober 2008 09:22

Så är Cannelloni förberedd och mozarellan framtagen. Nu ska vi klä på oss ridkläder och guida Sofo-invånarna ut till Mårtsbo. För att sen åka hem igen och bjuda på lunch i förorten. Freja och Lova är helt exalterade över att Klara från rockvideon kommer...herregud...fram med autografblocken bara.

Va fasen nu kom jag på det...Matilda kanske vill använda mina skilss som stalker till Klara ??? Jag lovar att de kommer göra rubriker i tidningen...

" Galen lärarinna förföljer 8-åring" . Visst...anbuden kommer hagla både för mig och Klara...jag tar nog den iden för Mattis över lite Cannelloni...Godförmiddag

Av Wenche Mörck - 30 oktober 2008 09:13

Yes darling.....kan du fixa biljetter ??? Jag har fixat barnvakt så det är lugnt.

Camilla tänker du komma hem eller??? Du får gärna bo hos mig.

Enligt rykte så skall Jonas Bengtsson ha uttryckt ordet coolt över vår ev. emenenta närvaro.

...sen var det jag som skulle dricka Riojan...inte nån fransos....och jag dricker Rioja!

Presentation

Omröstning

Hur ska Wenche göra med sin bil?
 Sälj fort som attan.
 10000 kr är 10000kr, kör tills fälgarna ramlar av.
 Snål åk med Bokmalen varje dag & skrota bilen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards