Alla inlägg under juli 2008

Av Wenche Mörck - 31 juli 2008 20:57

Tydligen så gjorde jag ett fel val enligt vissa och semestrade i Hälsingland eftersom jag har vissa rötter där. I Hälsingland finns underbart tunnbröd, fantastisk getost, blåa berg , Ljusnans vatten och LillBabs. Camilla i Mora anser att Dalarna är The place....vilket det med allra största säkerhet är för just henne och några andra dalkullar. Nu sa ju jag lite skojfullt att i Dalarna finns bara träskor och falukorv. Vid närmare eftertanke kom jag på att Dalarna har ju också Vasaloppet, färggranna trähästar och Mora-Nisse....men jag kom också på att falukorv kan jag köpa på ICa-Kvantum och träskor ....ja, det har jag två par och jag lovar att ingen av de är köpta i Dalarna!!!!!!

Av Wenche Mörck - 31 juli 2008 20:36

Nu har jag varit och lånat film och ska gotta ner mig i soffan. som vanligt hävdar jag att det är vad man har i skålarna bredvid som är viktigast och idag blir det faktiskt chips. Ja, ja...sommaren är nästan över och jag behöver inte springa halvnaken på nån strand mer...så fram med chipsen.

Av Wenche Mörck - 31 juli 2008 09:42

Ja, jag kunde inte låta bli igår. Var tvungen att kolla in favorit programmet Crowned, kommer ni ihåg? Mammor och döttrar som tävlar i olika grenar för att bli nån sorts skönhetsdrottningar. I går så skulle de tävla i två grenar, hahaha...det är nästan sjukt att skriva om det. Först skulle de syssla med välgörenhet the american way, dvs bygga hus och fixa trädgård. De stånkade och gnällde över att smutsa ner sig samtidigt som de in i kameran predikade om hur bra det kändes att få -"Ge något tillbaka" eftersom dom själva had been blessed with so much. Vadå? Löshår och franskmanikyr???

Deltävling två var att de skulle hålla ett en minuters tal och ta ställning i en speciellt tilldelad fråga som tex. Do blondes have more fun? eller Design clothes or shop on sale?  Ja, sånna tungafrågor som det tar mycket tid att fundera runt. I alla fall skulle i sedvanlig ordning ett par åka ut och då så tillhör det programmet att de tävlande själv får klippa av sina tjusiga banderoller som de bär över bröstet, sen gråter alla en skvätt och ordet bitch byts ut mot ett snörvlande  I love you..and you...and you.

Men ICKE igår..paret som åkte ut (förövrigt programmets enda svarta tävlande).. gjorde en kupp och vägrade klippa sina band utan markerade med att slänga dem på golvet och springa ut ur studion, sen sa de in i kameran att de vägrade att låta sig förudmjukas på detta sätt. Ursäkta ????

Men då sa former Miss USA att det var svårare att vara en "graceful second than to be a graceful winner" och där mina vänner insåg jag att skönhetstävlingar nog kan bli min grej !!! Jag har ju INGA problem med att komma tvåa i tävlingar, jag är ju den perfekta förloraren, ingen vinnarskalle what so ever....så jag skulle ju kunna åka ut ur alla skönhetstävlingar med en helt otrolig grace.

Most graceful loser ever with the special talent to talk with goldfishes.

Godmorgon

Av Wenche Mörck - 30 juli 2008 19:25

Så har man klarat av sin första dag som "wild and crazy."

Resultatet är enastående....

* Drack kaffe med Fru Wiksell vid poolkanten hela dagen = wild

*Vinkade år Svamp-Bob fyrkant som var i Furuvik av nån anledning = crazy

*Vickade på höfterna när Svamp-Bob dansade = completely crazy

*Parkerade bredvid skylten "Parkering förbjuden" = wildest ever

*Försökte operera ut en sticka ur Lovas fot =  hm..insane

*Skippade pizzan, lagade spagetti och köttfärsås = wild and crazy

Wenche is living life on the wild side....yeah...

Av Wenche Mörck - 30 juli 2008 10:09

Med lite tur så har jag biljett till Lasse på Zinkensdamm nästa lördag...undrar om han flaschar sin Wenche tatuering då????

Av Wenche Mörck - 30 juli 2008 09:48

Efter mitt ytterst modiga beslut igår att klippa mig kort så har jag nu fått blodad tand. Jag skall utmana ödet och leva på gränsen....killen bland molnen gör ju ändå som han tycker med mig och mitt liv så jag tjänar inget på att vara duktig och följa regler...mitt rättvise tänk håller ju bevisligen inte. Så idag kära vänner ska jag nog vara riktigt wild, jag utmanar poolen i Furuvik en gång till, chansar på att bilen håller Bomhus vägen ut och kanske köper pizza istället för att laga mat...yeah, wild and crazy...Wenche Mörck living on the edge..( unt das kanten geleben.)

Godmorgon

Av Wenche Mörck - 29 juli 2008 19:44

I går så fick jag ett ryck och ringde för att beställa klipptid. Jag klippte mig bara för 5 veckor sedan så det var ju inget skriande behov, men jag fick bara sån där lust att klippa av mig det. Jag menar har ni inte sett Linda Bengtzing på sista tiden ?!? Kort klippt och blond! Hur tuff och elegant som helst....och framförallt var det himla modigt gjort. Så med det i baktanken ringde jag och trodde i ärlighetens namn att min frissa Sofia skulle ha semester och därmed skulle allt liksom rinna ut i sanden. Men icke...nej, nej..Sofia var på plats ...jag var helt säker på att hon levde friluftsliv på Åland eller Jokkmokk....och som sagt hon hade redan tid i dag...acht so.

Så efter att ha legat vid poolkanten i Furuvik, ja, vi kom fram och dagen bara flöt på , så var det vid 15.30 tiden dags att packa sig iväg till en klippning som jag helt plötsligt inte förstod varför jag beställt.


På vägen ut så hann jag fundera på om killen i himlen skulle utsätta mig för mer prövningar, att jag skulle sätta mig i frissa stolen och Sofia plötsligt skulle ha fått saxeksem och nån sommarvikarie skulle behöva rycka in..kanske min släng av modighet skulle sluta med att jag såg ut som SkallePer. Sofia såg lite frågande ut när jag väl satt mig i frissa stolen...och jag i ett osamanhängande svamel började förklara att jag tyckte Bengtzing var modig och det vill jag också vara dock inte blond...nicht blonden bruden, schvartskopf bruden...och kanske inte riktigt lika kort...men dock lika modig! Sofia la huvuet på sne , pumpade upp stolen och sa:

-Ta av glasögonen. 

Ja, så där satt jag modig och halvblind, skrämmande nära att bli Storhagens svar på Sinned o´Conner.

Men min Sofia hon vet, hon kan...så när jag var klar så var det fortfarande Wenche , bara mycket tuffare och elegantare, jag har nog aldrig varit så korthårig ever...men jag kan fortfarande slänga med luggen när jag stapplar fram i mina träskor och tuggar tuggummi samtidigt.

Av Wenche Mörck - 29 juli 2008 10:45

Läste i veckan att Lasse låg tvåa på Hänt Extras inne lista...hoppsan..ska det ses som en merit ??? Alla listor där man ligger på plus är väl bra.

Men jag tror vi använder oss av lite "Elegi" både Lasse och jag.

Presentation

Omröstning

Hur ska Wenche göra med sin bil?
 Sälj fort som attan.
 10000 kr är 10000kr, kör tills fälgarna ramlar av.
 Snål åk med Bokmalen varje dag & skrota bilen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards