Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Det går lika bra med värmeljus.

Av Wenche Mörck - 16 december 2008 20:20

Jag har äntligen hittat en kontakt till motorvärmaren och dessutom skakat fram en kupevärmare....nu visade det sig att kupevärmaren sett sina bästa dagar. Den orkade inte riktigt med  att värme upp min volvo- Så igår var jag uppe vid Ica Maxi i lite andra ärenden och tänkte att de kanske hade en ny kupevärmare på Järnia. Nu hade jag lite kollat av vad en sådan skulle kunna kosta, och tydligen kan de kosta allt mella 75 kr-1000...så jag tänkte maig att en 200 skulle vara lagom....

- Hej, vad kan jag hjälpa dig med ? ( överpeppad Järnia försäljare)

- Mmmm...jag ska ha en sån där som värmer upp bilen.....en kupevärmare.

- Oj, det tror jag inte vi har..men jag kollar säger Järnia mannen

-Titta , vi hade. En fin och smidig liten sak.( Järnia mannen är jätteglad)

-Okej---vad kostar den?

-395 kronor...som hittat. Järnia mannen ler sitt allra trevligaste smil.

-Nja, lite mer än vad jag tänkt mig...jag tar ett 100 pack värmeljus istället.

(  Nu var ju värmeljusen inte ISTÄLLET för kupevärmaren, utan till mina lyktor hemma....men...ja...You get the picture...)

Järnia mannens leende slocknar, sen lägger han huvudet på sne och säger:

- Du vet väl att det inte är så bra va´?

 Jag tackar för hjälpen och går ut i bilen, tittar mig i backspegeln och undrar stilla...Ser jag ut som en tjej som man bör förklara detta för? Ser jag ut som att jag skulle kunna värma upp min bil med värmeljus?

Seriöst...jag måste se över vad jag utstrålar...eller inte strålar alls.

 
 
Ingen bild

henka

16 december 2008 20:44

ha ha ha...Nu har han en anekdot att berätta på till julmaten.

"- Vet Ni att det var en tjej som...."

och för att svara på frågan tror jag att det är han som måste koppla sladdarna rätt där uppe...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Mörck - 21 december 2008 17:04

Kära vänner och bloggläsare....jag har bytt blogg!!! Mitt jidder fortsätter men under en ny fana...så nu är det detta som gäller: http://wenchesjidder.blogspot.com   Hoppas ni fortsätter läsa där och vi tackar Bloggagratis för gott samarbete. ...

Av Wenche Mörck - 20 december 2008 13:19

....körde ettans buss från Bomhus till stan igår kväll kl.18.10. Jag och Bokmalen klev på bussen och jag frågade: - Vad kostade det här då? han tittar på mig och säger: -Hur gammal är du? -40 nästa söndag säger jag glatt -Okej...trodde du var under 2...

Av Wenche Mörck - 20 december 2008 10:22

Det här är ju lite kul, för det är inte den typ av musik jag lyssnar på annars, men min klass förra året ( ett gäng dynamiska 13 åringar) spelade denna hela tiden och tillslut så sitter den där. Ja, jag får den inte ur mitt system....

Av Wenche Mörck - 20 december 2008 01:42

..tyvärr så har jag nu ikväll icke följt de alkohol riktlinjer som min 40 års koll menade att jag skulle följa. Men jag har då också firat lite blivande 40-åring och jullov med några av mina kollegor och vänner. Av Bokmalen fick jag denna fina julkla...

Av Wenche Mörck - 19 december 2008 15:13

Igår var jag på nått som man tydligen ska göra på ålderns höst. Jag var kallad på 40 -års kontroll till Hälsocentralen. De senaste gånger jag varit på nån sorts kontroll har ju varit min döttrars, nu senast Lovas 4 års koll. Så med det i bakfickan så...

Presentation

Omröstning

Hur ska Wenche göra med sin bil?
 Sälj fort som attan.
 10000 kr är 10000kr, kör tills fälgarna ramlar av.
 Snål åk med Bokmalen varje dag & skrota bilen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards