Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Meckar Wenche

Av Wenche Mörck - 15 december 2008 23:45

För ett dygn sedan så gav min tvättmaskin upp. Jag blev inte ens hysterisk, de senaste 7 månaderna börjar ge lite vana och rutin på att saker pajar. Så kl.22.35 igår kväll letade jag helt sonika upp instruktionsboken till tvättmaskinen och började min felsökning.....efter lite bläddrande och analyserande så kom jag på att det var fel i pumphuset...viiist!

Upp och hämtade verktygslådan och bunkar så gjorde man en manuell tömmning och började sedan plocka isär pumptjosanfräset .

Där hittade jag * 3 hårnålar * en hand full smågrus * två smånubb och fem topps...och med min lilla halsbandstäng fick jag loss ett stycke stålhalvmåne från en BH som kilat fast i själva pumpsnurran. Lite världsvant gjorde man sedan penntestet för att se om propellen funka.....idag har jag nu tvättat två maskiner i en väl fungernade tvättmaskin.

Meckar Wenche is here to stay.....och ärligt så vet jag inte vem som är mest stolt...jag själv eller vaktmästar Stigge på skolan -min personlige meckar mentor. Undra vad ett sånt där tufft verktygsbälte kan kosta??? Undra om de finns i rosa? Svart kankse är bättre....så det matchar mina Vagabond stövlar...Gokväll


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Mörck - 21 december 2008 17:04

Kära vänner och bloggläsare....jag har bytt blogg!!! Mitt jidder fortsätter men under en ny fana...så nu är det detta som gäller: http://wenchesjidder.blogspot.com   Hoppas ni fortsätter läsa där och vi tackar Bloggagratis för gott samarbete. ...

Av Wenche Mörck - 20 december 2008 13:19

....körde ettans buss från Bomhus till stan igår kväll kl.18.10. Jag och Bokmalen klev på bussen och jag frågade: - Vad kostade det här då? han tittar på mig och säger: -Hur gammal är du? -40 nästa söndag säger jag glatt -Okej...trodde du var under 2...

Av Wenche Mörck - 20 december 2008 10:22

Det här är ju lite kul, för det är inte den typ av musik jag lyssnar på annars, men min klass förra året ( ett gäng dynamiska 13 åringar) spelade denna hela tiden och tillslut så sitter den där. Ja, jag får den inte ur mitt system....

Av Wenche Mörck - 20 december 2008 01:42

..tyvärr så har jag nu ikväll icke följt de alkohol riktlinjer som min 40 års koll menade att jag skulle följa. Men jag har då också firat lite blivande 40-åring och jullov med några av mina kollegor och vänner. Av Bokmalen fick jag denna fina julkla...

Av Wenche Mörck - 19 december 2008 15:13

Igår var jag på nått som man tydligen ska göra på ålderns höst. Jag var kallad på 40 -års kontroll till Hälsocentralen. De senaste gånger jag varit på nån sorts kontroll har ju varit min döttrars, nu senast Lovas 4 års koll. Så med det i bakfickan så...

Presentation

Omröstning

Hur ska Wenche göra med sin bil?
 Sälj fort som attan.
 10000 kr är 10000kr, kör tills fälgarna ramlar av.
 Snål åk med Bokmalen varje dag & skrota bilen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards